Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3-4 letnich
6.00 - 8.00 rozmowy indywidualne z dziećmi, rodzicami ( w miarę potrzeb wymiana bieżących informacji )
- zabawy dowolne, swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, praca wyrównawcza.
- Dowolne zabawy integracyjne z dziećmi z pozostałych grup.
- Udział dzieci w przygotowaniu pomocy do zajęć.
- Organizowanie działalności sprzyjającej rozwojowi indywidualnemu.
8.15 – 8.30 porządkowanie sali.
- zabawa ruchowa. Przygotowanie do śniadania.
- Nauka i utrwalenie czynności samoobsługowych.
8.30 - 9.00 Śniadanie.
9.00 – 9.15 I zajęcia dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania
przedszkolnego.
9.30 – 11.45 Zabawy swobodne w sali. Pobyt na świeżym powietrzu.
- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, w parku.
- Spacery i wycieczki, obserwacje przyrodnicze.
- Prace gospodarcze, porządkowe.
- 11.45 – 12.00 Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe.
12.30 – 14.00 Poobiedni odpoczynek, słuchanie bajek i utworów literatury dziecięcej czytanych przez nauczyciela i odtwarzanych z płyt, zabawy wyciszające – relaksacyjne i zabawy integrujące grupę.
14. 00 – 14.10 zabawa ruchowa, czynności samoobsługowe i higieniczne.
14.10 – 15.30 Podwieczorek.
14.30 – 16.00 Zabawy i zajęcia indywidualne oraz w małych grupach.
- Praca wyrównawcza, praca z dziećmi zdolnymi, czynności organizacyjne, przygotowanie programów na uroczystości przedszkolne
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań w sali zajęć lub w ogrodzie przedszkolnym.
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 letnich
6.00 – 8.00
- Rozmowy indywidualne,
- Zabawy dowolne, swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela
- Przygotowanie pomocy do zajęć(czynności organizacyjne)
8.15 – 8.30
- Porządkowanie Sali
- Ćwiczenia poranne (5 – 10 min.)
- Czynności samoobsługowe w łazience
8.30 – 9.00
- Śniadanie
9.00 – 9.30
- I zajęcia dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania
przedszkolnego.
9.30 – 10.00
- II zajęcia dydaktyczne
10.00 – 11.30
- Pobyt na świeżym powietrzu lub zabawy swobodne w sali, zabawy ruchowe ( w ogrodzie przedszkolnym, w parku, spacery, wycieczki, organizowanie gier i zabaw ruchowych, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze ).
11.30 – 11.45
- Zabawy ruchowe zgodnie z realizowaną tematyką
11.45 – 12.00
- Przygotowanie do obiadu 9 czynności samoobsługowe, dyżury)
12.00 – 12.30 Obiad
12.30 – 13.30
- Słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej
13.30 – 14.00
- Zabawa ruchowa
- Czynności samoobsługowe, higieniczne
14.00 – 14.30 Podwieczorek
14.30 – 16.00
- Prace indywidualne (kończenie prac plastycznych, kart pracy, rozmowy indywidualne)
- Zabawy korekcyjno – wyrównawcze, praca z dzieckiem zdolnym
- Zajęcia dodatkowe
- Czynności organizacyjne związane z przygotowaniem programów na uroczystości przedszkolne, konkursy, występy.
- Zabawy dowolne i tematyczne w kącikach zainteresowań w sali zajęć lub w ogrodzie przedszkolnym.